As Salam.

Beberapa hari yang lepas ada seorang membe abgKun post dalam laman talam  muka buku bahawasanya (amboi) ayah belieuw nak operate tak lama lagi. Bypass surgery!

Selesai tanggungjawab sebagai kawan mengomen dan mendoakan yang terbaik tiba-tiba membe abgKun memberi pesanan privasi (baca: pm). Selesai ucapan 'alu-aluan' belieuw terus tanpa belok tanya abgKun akan halnya penyakit ayah belieuw.

Omaigad!

* Berlari-lari dalam bilik sambil mengutip kitab-kitab kuning bomoh-bomoh!


Mujur jugak waktu dan ketika itu abgKun memang tengah mendalami jurus Jantung hati dan saluran-salurannya.Walaupun tak mencapai tahap jurus terakhir lagi tapi setakat nak bagitaw jantung itu tugasnya mengepam cecair merah tu boleh lah.

Cuak jugak nak jawab pertanyaan dia nieh. Mana taknya ini betul-betul... bukan chobaan...
Ini bukan lagi soalan-soalan olok-olok yang diberi mahaguru mahupun soalan rekaan musuh tradisi pencak si petak. Ini melibatkan hidup dan mati dan lebih penting,ayah sahabat abgKun sniqi. Whoa!

Maka penuh hati-hati ibarat meniti titian sebesar benang abgKun cuba menjawab semampu yang boleh. Jenuh kitab-kitab kuning berhabuk dan ostat Wiki abgKun godek. Tak ketinggalan ostajah googeliah abgKun rujuk. Amboi~ penat bebenor rasanya.

Benarlah kata mahaguru. Jurus ini bukan jurus main-main. Barangsiapa tidak mendalaminya sehabis mungkin maka akan mendatangkan bahaya kepada diri dan juga orang lain.

abgKun harap rakan sepengajian abgKun turun berlatih bersungguh-sungguh. Biar nanti soalan-soalan musuh, eh? kita dapat jawab dengan selamber ibarat membuat jumping smash sambil melantak mi hailam. ewah!
Biar mi tidak tumpah ke baju, bulu tangkis tak keluar gelanggang.

ok chiaw.. sambung mengadap kita kuning.

adios~