As Salam

Hurm... " lilek la wei.. kompem fly"
haha.. itulah ayat standard kpd kbykn pelajar2 MEP bila depa tgk membe2 dok study maut.. ahaha...
Iqbal tgh study ( ngeri den tgk.. h0h =.=' )

utk pengetahuan skrg ni INTEC dilanda demam exam.. yola final exam lak tuh.. smua org asyik dok ngadap buku ja ( kecuali akuh.. hehe ).. tp paseipa depa study byk sgt hah?? dh taw kompem fly...duit pn dh dpt.. ????

Hadis riwayat Bukhari ada menyatakan, suatu hari Aisyah r.a bertanya kepada Rasulullah;

“Wahai Rasulullah, tuan bersolat begitu lama sekali dan menangis terlalu banyak sedangkan tuan adalah maksum?”. Maka baginda menjawab, “ Adakah tidak patut aku menjadi seorang hamba yang bersyukur?”.
Sapo punyo nieh??? heheh
ha.... apa plak kaitan dgn hadis ni... hurm seperti kita maklum.. nabi kita adalah seorang yg maksum n kompem msk syurga... tiba2 (setelah bermuhasabah diri di atas katil slps bgn tido.. hehe) aku terasa ada sedikit persamaan antara situasi kita sbg pelajar dan juga sbg hamba, dgn hadis ni.. (hadis ni dh lama la bro apa yg sgkut nya ngn kita????)

meh aku nk terang betapa hebat nya hadis rasulullah smpai leh guna sepanjang zaman...
HAAAA....sangkut paut nya ialah..... kenapa kita ( pljr MEP ) dok study tahap gaban lg walaupun dh kompem fly????
ni lg dua roommate akuh... ( belakon ja tyme nieh.. har3x )
sbb apa erk???

A: ang dok study pa.. kompem fly dh wei...

B: apakah aku akan mnjd seorg pelajar yg x bersyukur???....

haha.. ada ka org jwb cmtu???.... cmni kot....

B: agak2 la wei.. xkan la aku nk fly ngn result plg teqok kot....

hurm... lebih kurang mcm tu lah kaitan nya.... kdg2 ada yg terdiam ngn soklan si A td tu... tp nk jgak study..


it's all about quality.. bagaimana Rasulullah mengajar kita ummatnya supaya sentiasa mnjd yg terbaik walaupun kualiti kita pd saat tu dh ckup utk kita mencapai sesuatu.... hurmm.. begitulah juga kita sbg hambaNya... jgn mudah sgt berpuas hati dgn tahap ibadah kita skrg (peringatan tuk diri sniqi jgak) sedangkan Rasulullah yg maksum pn sntiasa meningkatkan ibadah.. ni kan pula kita... dlm pelajaran boleh bersgh2(teqa kompem fly).. kenapa tidak juga ibadah...

utk konteks la ni....
tuk fly ke Middle East dh kompem dh wei... ni mcm mana plak tuk 'fly' ke akhirat sana nuh... dh kompem ka blom???.... klau utk yg kompem pn kita boleh bersgh2.. tuk yg x kompem lg la kena sgh2... noh3x??

peringatan ini ditujukan utk diri sndiri dan juga shbt2 seperjuangan yg lain.. semoga Allah memberkati kalian.. akhir kata.....GUD LAQ for EXAM!!!....