3rd floor...


As Salam

Jeles!
Ok ok  aku mengaku aku jeles...
Sumpah jeles tengok kawan p buat haji...

ok.. tak dak kaitan.
tiba-tiba teringat waktu aku p buat umrah haqi tu... tengah-tengah dok belek buku travelog umrah hari tu.. terjumpa la sesuatu ni...
'benda' yang aku tulis malam besday aku.. yup aku sambut besday aku di Makkah! ho yeah!! jangan jeles~~
heh~~

***********


Waktu yang sama
19 tahun yang lalu
Aku menjenguk dunia
Aku sebelum itu bongkak dan berlagak
Memikul amanah di pundak
Tanpa aku ketahui apa yang menantiku kelak

Pada akhir belasan hidup ku
Kau takdirkan aku disini
Tempat yang paling mulia di atas muka bumi
Untukku bermuhasabah dak koreksi diri
Sejauh manakah janji yang dulu terpatri
Terlaksana sehingga kini

Bila difikir-fikirkan kembali
Aku jadi malu dengan diri sendiri
Betapa lemahnya iman dalam hati
Kurangnya amalan sebagai bekalan
Malah maksiat yang aku lakukan

Lemah sungguh lemah

Entah bersediakah aku nanti
Saat segala janji dituntut kembali

1.35 am
14 Jun 2011
Tingkat 3 Masjidil Haram
Makkah.
p/s: aku ingat nak sambut besday tiap2 taun kat Makkah lar... ...
p/s: lambat sikit apa salahnya... ye dak? heh~