As Salam...

Alhamdulillah Allah izin aku celik lagi pagi ni. Baqu tadi azan pertama. Pagi ni mungkin pagi terakhir aku kat Irbid sebelum berangkat bermusafir dan haqi ni serasa aku merupakan group yang terbesaq untuk keluaq musafir. Maka lepas ni Bandar Metropolitan Irbid ni akan jadi pekan koboi la kot. hahaha....
*ok melampau

Katakanlah: "Mengembaralah kamu di muka bumi, serta lihatlah bagaimana Allah telah memulakan ciptaan makhluk-makhluk dari asal jadinya; kemudian Allah akan memulakan ciptaan itu semula (pada hari akhirat) dalam bentuk kejadian yang baharu. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu. ( Al-'Ankabuut 29:20

Kali ni insyaAllah kami akan menjajah beberapa negara termasuk UK, Paris, Switzerland ( errr betoi ka aku eja ni? ) , Austria, German dan Istanbul. Mahal tu memang la mahal, tapi orang kata pengalaman berjalan tempat orang lagi mahal. Yalah. Nak berkenal-kenal. Tengok-mengok. Perhati-memperhati. Belek-membelek. Bau-membau. Macam-macam lagi lah!


"Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal".
Surah al.Hujurat (13)

Kita bukan setakat nak kenal tempat lain sebenarnya. Tapi yang lebih penting diri sendiri. Saidina Omar sendiri meletakkan kita takkan betul-betul kena sahabat kita melainkan kita pernah bermusafir dengan dia. Jadi insyaAllah, ukhuwwah kami sebelas orang pemain  bola sepak akan diuji mungkin. Mengenal sahabat yang dalam tekanan itu lain dari sahabat yang sedang bersenang lenang. Serius.

Jadi azan kedua pun dah bunyi.
Tunggu la natijahnya macam mana yah!

p/s: masih ada lagi beberapa pakaian sedang disalai di depan sobah.
p/s: heqan... feel nak merantau tu tak sampai lagi.. haila~~
p/s: tak dilupa jutaan terima kasih buat team strategi dikepalai oleh Zaki Derak Travel kerana telah menyusun perjalanan pada kali ini.