Assalamualaikum... 
aku pn tataw apa kena dgn aku mlm ni.. tgh dok syok2 melukis report lab... tiba2 dpt satu ilham plak...

*bangga diri*
 
Ntah mcm mana.. aku qasa cm nk buat puisi plak.. *gedik* eh org pggl puisi ka.. ntah aku pn tataw...
h0h0.. memandangkan aku beginner lg dlm arena sastera ni.. ampa semua jgn gelak n0h.. h0h0h0..
mana taw.. kot2 nnti aku leh ganti Pak cik Samad kita

* x mgkn =.= *

 okeh.. semoga hasil merapu aku ni dpt mmbuat ampa berfikir sejenak...




Lelaki layaknya seperti sperma
Diciptakan dengan kelebihan mitochondria
Agar banyak tenaga simpanannya
Banyak dugaan yang perlu ditempuhnya

Yang lemah akan kecundang
Hanya yang tidak berputus asa akan menang

Bergerak bermula bersama teman 
Sama jaguh sama mapan
Penuh semangat penuh harapan
Agar sampai ke tempat impian

Mana satu pilihan anda???


Sampai akhirnya ke satu persimpangan
Masing-masing mula kebingungan
Mahu pilih yang kiri atau yang kanan
Maka bermulalah peranan Syaitan

Sebelum dilepaskan diberi pesan
Pilih yang kanan pilih yang kanan
Namun Syaitan memberi hasutan
Jangan ke kanan jangan ke kanan

Masih berlum terlambat...


Yang kiri semakin sesat
Hanya segelintir ke pangkal jalan
Yang kanan semakin ligat
Terus maju terus kehadapan

Akhirnya sampai ke tempat impian
Masing-masing menyimpan harapan
Berdebar-debar menunggu keputusan
Agar diri sperma pilihan



p/s : mgkn pasni buat pasai pmpuan plak kowt.. huhu~~
     : sebarang kritikan membina tersangatlah di alu2 kan..