dah lama aku tak hisap jari macam ni... heh~
As Salam

Nak masuk summer macam ni memang banyak sikit dugaannya..
Asal kau tahu ya.. malam tadi aku tidur pukul 12 lebih.. ya!! 12 lebih..

awal lagi?? .. 

h0h0h0... tidak bagi waktu summer macam ni... kau cuma ada masa dalam 3 jam 50 minit untuk tidur dengan nyenyak... tambah tolak SWS dengan REM sleep aku rasa aku cuma tidur dalam 2 jam saja... hahaha...  lebih kurang jam 3:50 pagi laptop aku azan... hahaha...

aku main acah-acah dengan encik Setan... dia kata tidur la lagi 10 minit... aku pura-pura tidur 5 minit pastu aku bangun!.... hahahaha!! mesti kau panas kan dengan aku wahai setan!! hahaha...
"p la balik toilet tu... tak dengar azan ker..." aku memprovoke encik Setan..
encik Setan mencebikkan muka nya... sambil berlalu pergi...
dalam keadaan mamai aku pun bangun.. gigi pun tak gosok lagi...

heh~... 

aku terus sarung jubah dan melangkah dalam keadaan terhoyong hayang ke masjid... h0h0.. senang ada jubah ni... main sarung ja... pakai apa kat dalam? ikut suka aku la! hahahaha...

0h?  buat pengetahuan membe-membe kat Malaysia... masjid sini waktu menunggu dia 30 minit waktu suboh.. h0h0..  jadi kalau dah azan tu... kau nak masak2 dulu ka joging ka anyam tikar ka insya Allah sempat lagi...

sembahyang kat masjid jamiah pagi2 ni kena sabar sikit... kadang2 syeikh Ma'mun balun 1,2 muka surat satu rakaat... boleh lucut lutut w0o... di tambah dengan kehadiran roh yang masih belum sempurna dalam badan... bergoyang juga la badan ni menahan... naseb baik la syeikh baca sedap + berqiraat ... mau tak mau aku tahan jugak la...

habis ja solat + doa sikit2... aku dengan pantas nya balik ke rumah... waktu tu tak nampak apa dah kecuali katil... haha.. katil ajaib... masuk ja rumah aku terus meluru ke bilik... bilik yang gelap yang tidak ada sumber cahaya walau sedikit tidak kira siang dan malam.. h0h0... ada juga orang panggil gua... lantak lah! 
aku dalam keadaan mata yang terpejam mengeluarkan segala isi dalam poket aku dan melemparkannya ke atas rak ...




tidak beberapa lama kemudian... entah macam mana aku terjaga... waktu tu encik Setan tengah ketawakan aku... ya dia ketawakan aku... eh?? kenapa dia ketawakan aku?? tadi aku menang dengan dia... aku mengambil henset aku di sebelah ... ku lihat pada skrin henset... aku tenyeh2 mata aku... 

8:55 am

aku cuba untuk tidur balik... ketawa encik Setan tak surut2 lagi ... apa kes... ni mesti dia menang kat mana2 ni... aku fikir balik... fikir lagi... fikir lagi... fikir lagi sampai naik urat di dahi aku...


OMG!!!


kelas aku!!! adoiyai~~~ rupanya aku ada kelas pagi ni... ades~~ 

" hahaha... padan muka... wek2x!!!" provoke encik Setan sambil menjelirkan lidah..
"sudah la kau! pegi main jauh2!!"
lari encik Setan terkedek-kedek sambil ketawakan aku...
nak lari buat apa... tandas bukan jauh pun...

takpa! next class pukul 2 ... yang ni aku mesti kena p!
tidur pun dah tak lalu... aku tengok bilik aku bersepah...patut la encik Setan senang ja dapat free access masuk bilik aku...
tak boleh jadi ni! aku kena kemas! nanti dia masuk lagi...
setelah berhempas pulas selama 2,3 jam... aku pun kemaskan diri sendiri pulak... takkan nak ke kelas pakai jubah plak kot... heheh~

tiba2 kening aku berkerut lagi... urat2 kat muka aku timbul balik... tercari2 mana lah kunci rumah aku ni... pagi tadi ada ja... adoih! 
kalau tak silap, aku lempar atas rak tadi... aku selak buku2 kat atas rak.. aku goncang2 rak tadi... woih! mana kunci aku!!!....

ni kalau tak kerja encik Setan, mesti dale3 punya toyol ni main2 dengan aku!!

aku pusing2 dalam rumah macam orang gila... seleruh pelusuk rumah aku cari... sambil2 memikirkan kemana lah arah lemparan aku pagi tadi..

haish!! lain kali kena tidur awal.. tak la mamai pagi2 letak barang merata...
tidur awai bangun pun awai... kan senang... dush3x!!

ok... sekarang aku terkurung... ya.. sekarang! waktu aku tengah menulis ni...
selamatkan aku!!!


p/s: aku bukan selalu p suboh pun... hahahaha
p/s: dialog dengan encik Setan tu imaginasi saja nah... haha.. kalau boleh cakap betul.. boleh pengsan aku tengok dia.. hahaha
p/s: ni mesti kawan2 aku buat spekulasi macam2 ni... huh!
p/s: masih terkunci.... sob3x...