-Berehat sekejap sekadar melepas lelah. Dari study atas meja, katil, sampai ke lantai... entah nak turun mana plak pasni.. hahaha..

-Hari ni ramai budak2 PERMAI g Ajloun men salji. Aku macam besa masuk gua memandangkan exam dah sedap men lep kat depan simpang sana. Selitkan doa deh~

- Baru tadi aku tengok satu video seorang anak menangisi kematian ayah nya. Syahdu. Homs itu aku pernah ziarah tahun 1 dulu. Best. Tempat yang sangat lawa dan serasa aku orang-orangnya beza dengan yang berada di Damsyik. Nak cari yang tak pakai tudung? Susah! . Pernah sekali waktu kami berjalan mencari makanan seorang syab yang melintasi kami berhenti,

" Entu muslim??"

" Eiwah ehna muslim...."

" Tafaddhol.. khuz hai khubz.. 3asaynkoo muslim " sambil tersenyum beliau menawarkan roti yang sedang dipegang kepada kami. Cerita ni aku ulang banyak kali sebab sampai sekarang aku masih lagi terkesan dengan akhlak pemuda tadi.

Masih hidupkah dia?

Syahid?

Orang-orang di sana baik-baik. Tak ada yang menipu. Tanya saja hendak kemana pasti ada yang sukarela jadi tour guide free. Jauh lebih baik dari kebanyakkan arab sini.

Semoga semangat Khalid al-Walid mengalir meresap dalam jiwa kalian.

Allah ma3akum.

Bagi yang membaca jangan lupa kirimkan doa.


seorang anak sedang 'menggerak' ayahnya.

Dihadapan masjid tempat bersemadi Khalid Al Walid

Di dalam masjid sudut kanan belakang.

Bersama pemuda Homs